Atacurile rebelilor Houthi din ultima perioada au forțat navele să își schimbe ruta, provocând perturbări majore în lanțurile de producție ale companiilor.
Atacurile asupra navelor de către rebelii Houthi din Yemen în Marea Roșie au perturbat comerțul internațional pe cea mai scurtă rută de transport maritim dintre Europa și Asia, cea prin Canalul Suez.
Atacurile, care au venit ca un raspuns la actiunile israeliene în Gaza, vizează o rută care reprezintă aproximativ 15% din traficul maritim mondial, forțând mai multe companii de transport maritim să-și redirecționeze navele.
Atacurile Houthi au împins majoritatea navelor comerciale care trec in mod normal prin Canalul Suez și Strâmtoarea Bab al-Mandeb să urmeze o rută alternativă și mult mai lungă în jurul Capului Bunei Speranțe din Africa de Sud, provocând schimbări majore și întârzieri.
Deja s-au raportat de catre armatori majorari ale timpului de tranzit dinspre China inspre Europa (inclusiv portul Constanta) cu pana la 3 saptamani port-to-port, fata de timpul de tranzit normal prin Canalul Suez.