Incepand cu luna iulie a acestui an, transportul feroviar din China catre Romania prin Coridorul de Mijloc a devenit o realitate care ofera oportunitati de transport de marfa din China mult mai eficiente decat transportul maritim de marfuri.
In urma problemelor generate de blocarea Canalului Suez si a deciziei armatorilor de a ocoli Africa pe la Capul Bunei Sperante, traseul marfurilor pe cale maritima din China catre Romania a devenit extrem de anevoios si cu timpi de tranzit foarte mari.
Prin solutia de transport feroviar de marfa prin Middle Corridor (atat containere complete FCL de 40′ cat si grupaj LCL), Arwen Olsen ofera importatorilor romani un traseu care evita tranzitul prin Rusia si in acelasi timp este parcurs intr-un timp record de trenurile care activeaza pe aceasta ruta, traversand Marea Caspica si Marea Neagra cu ajutorul unor nave maritime de mici dimensiuni.
Astfel, timpul total de tranzit al unui container pe ruta Shanghai – Constanta (via Yiwu, Aktau, Baku, Poti) ajunge la aproximativ 35-40 de zile, find o alternativa superioara parcursului maritim care in ultima perioada a inregistrat si timpi de tranzit aproape dubli fata de cel feroviar.