Global trust. Digital efficiency.

Local knowledge.

Situatia din Marea Rosie influenteaza importatorii si exportatorii romani – criza sau oportunitate?

Pentru a diminua efectele negative ale crizei din Marea Roșie, firmele care derulează operațiuni de import și de export din România ar putea lua mai multe măsuri strategice

1. Identificarea și dezvoltarea de noi parteneriate comerciale și furnizori din regiuni care nu sunt afectate de criza din Marea Roșie pot ajuta la menținerea continuității aprovizionării sau, în cazul exportului, a vânzării produselor peste hotare.
2. Evaluarea și optimizarea lanțului de aprovizionare pentru a identifica posibile puncte vulnerabile și pentru a reduce dependența de anumite rute maritime sau furnizori. Transportul feroviar sau chiar cel aerian se pot considera la momentul actual alternative viabile la transportul maritim, dacă bugetul alocat transportului vă permite. Dacă nu, o diversificare a căilor de aprovizionare (in cazul importatorilor) prin împărțirea fluxului de marfă necesar în mai multe partide de grupaj alocate mai multor forwarderi specializați pe LCL, poate fi o soluție de succes care sa vă mențină un flux de marfă constant.
3. Constituirea de stocuri de siguranță pentru bunurile esențiale în cazul în care criza persistă sau se intensifică (lucru destul de probabil, in acest moment). Aceasta poate asigura o rezervă minimă pentru a face față posibilelor întreruperi în aprovizionare, în cazul importatorilor.
4. Abordarea furnizorilor și partenerilor comerciali pentru a negocia clauze flexibile în contracte, care să permită ajustări în caz de perturbări majore în lanțurile de aprovizionare sau în costurile de transport, situație în care ne aflăm în momentul de față.
5. Compania dvs. ar trebui in același timp să evalueze impactul crizei din Marea Roșie asupra costurilor de transport și să ajusteze prețurile în consecință, comunicând transparent cu clienții privind eventualele creșteri (sperăm, temporare).
6. Utilizarea tehnologiei pentru monitorizarea în timp real a lanțurilor de aprovizionare, gestionarea eficientă a stocurilor și identificarea rapidă a alternativelor în caz de perturbări nedorite. Forwarderii care vă pot furniza în timp real detalii cat mai actualizate despre mărfurile dvs. sunt de preferat la momentul la care trebuie sa decideți asupra transportatorului care va efectua următorul shipment.
7. Implicarea unor experți în logistică și comerț internațional pentru a oferi consultanță și strategii personalizate pentru a gestiona eficient criza și pentru a anticipa schimbările viitoare în mediul de afaceri.

Let's talk about

your next project

Arwen Olsen SRL
17, Sirenelor Street, Sector 5
Bucharest, Romania
RO36607152