DP World își accelerează programele de logistică digitală ca urmare a pandemiei coronavirusului.
În urma perturbării globale a industriei transporturilor din ianuarie, gigantul operator portuar a avertizat săptămâna trecută că graba diversificării și a scurtarii lanțurilor de aprovizionare reprezintă un nou set de riscuri pentru proprietarii de mărfuri.
Cu toate acestea, potrivit directorului tehnologic al DP World, Mike Bhaskaran, presiunea de atenuare a perturbărilor viitoare forțează și o transformare digitală.
„Companiile din sectoarele de vânzare cu amănuntul, auto și perisabile se confruntă cu presiuni pentru reevaluarea lanțurilor de aprovizionare, astfel încât să se atenueze împotriva perturbărilor, să își optimizeze luarea deciziilor, să îmbunătățească eficiența costurilor și să obțină o vizibilitate mai bună a produselor lor.”
„Industria logistică trebuie să se digitalizeze în ritm alert, pentru a răspunde eficient cerințelor economiei comerciale post-Covid.”
DP World a lansat în acest an o serie de inițiative digitale, care par a fi corelate cu integrarea verticală a companiei în lanțul logistic end-to-end, cum ar fi achizițiile de transportatori shortsea Unifeeder și Feedertech.
„Orice etapă a lanțului de aprovizionare reprezintă o multitudine de sisteme digitale care ar trebui să funcționeze în tandem, dar prea des nu comunica între ele”, a explicat domnul Bhaskaran.
„Așa cum vedem în sectorul producției, cei care utilizează în mod inteligent activele companiei reușesc să rămână rezistenți în urma pandemiei. În logistică, folosirea infrastructurilor fizice cu capacitate digitală poate da rezultate puternice, permițând proprietarilor de marfă să își mute mărfurile rapid, în siguranță și în mod eficient. “
În aprilie, DP World a lansat Digital Freight Alliance, o asociație online pentru expeditorii de marfă „verificați”, despre care domnul Bhaskaran a declarat că a oferit „o nouă suită de instrumente, rute și servicii integrate, care să le permită deplasarea încărcăturii peste mare, terestru și aer, toate pe o unica platformă ”.
DP World a achiziționat, de asemenea, piețe de transport maritim SeaRates, LandRates și AirRates, care permit clienților să „mute marfa de oriunde, oriunde, cu un clic de mouse”.
„Eficientizarea unei game variate de produse într-o soluție integrată și adaptată este un aspect esențial al modului în care abordăm digitalizarea logisticii la DP World”, a adăugat dl Bhaskaran.
El a subliniat, de asemenea, decizia companiei de a se alătura grupului de blockchain dezvoltat de Maersk și IBM, care include 110 porturi și terminale, 15 autorități vamale, linii de transport și furnizori intermodali.
„Integrarea ne va oferi o vizibilitate mai mare a fluxurilor de containere pe mai mulți operatori de transport și ne va permite să reducem procesele manuale care consumă timp pentru clienții noștri”, a explicat domnul Bhaskaran.
În Dubai, digitalizarea portului emblematic al DP World Jebel Ali a continuat săptămâna trecută cu lansarea unei noi flote de vehicule interne autonome. Potrivit domnului Bhaskaran, noile echipamente de manipulare vor ajuta eficiența operațională și utilizarea soluțiilor orientate către AI pentru clienți.
„Privind pe termen mai lung, sunt încântat să continui dezvoltarea de proiecte precum BoxBay, un sistem de stocare înalt inteligent, care va stoca containere până la unsprezece etaje, oferind capacitatea unui terminal convențional într-o treime din suprafață” a adăugat el.